Visie missie

Kwalitatief goed en uitdagend onderwijs

We gaan en staan voor goed onderwijs. Het is onze taak om te zorgen voor een optimale ontwikkeling van onze leerlingen. Een uitdagende en passende leeromgeving zien wij als een voorwaarde om tot leren te kunnen komen. Bij ons leren kinderen door zelf te onderzoeken en te ervaren. Samenwerken en verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leerproces bereiden de kinderen voor op de wereld van morgen. We leren graag van en met elkaar. We richten ons op de brede ontwikkeling en geloven dat dit bijdraagt aan succesvol en gelukkig functioneren in onze complexe samenleving.

De school waar je jezelf mag zijn

Op Kbs Petrus en Paulus mag iedereen zichzelf zijn. Ieder mens is anders en mooi op zijn of haar eigen wijze. We houden rekening met verschillen door ons onderwijs daar waar nodig aan te passen aan de individuele onderwijsbehoefte. Waar nodig bieden we extra ondersteuning en er is ook een specifiek aanbod voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong.

Op groei gericht

We spreken en handelen vanuit een op groei gerichte mindset. We leren om door te zetten en problemen als uitdagingen te zien, om vervolgens te kunnen groeien als mens. Iedereen heeft zijn of haar specifieke talenten en daar sluiten wij bij aan door kinderen de ruimte te geven hun talenten te ontdekken en in te zetten.

Een veilige omgeving

Je veilig voelen vinden we op onze school een belangrijke voorwaarde om tot ontwikkeling te komen. Op onze school hebben zowel fysieke veiligheid als het sociaal-emotioneel welbevinden speciale aandacht. Verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, de ander en de omgeving is daarbij een belangrijke drijfveer. We hebben een open houding, zijn nieuwsgierig naar de ander en hebben respect voor elkaar.

Samenwerken = samen groeien

We werken intensief samen met onze omgeving. We staan als school goed in verbinding met onze partners. Zij voelen zich betrokken bij wat er op onze school gebeurt. Vanuit die betrokkenheid werken leerkrachten op een constructieve manier samen met kinderen, ouders en andere voor ons relevante partners. Vanuit de verschillende perspectieven draagt elke partij op een waardevolle manier bij aan de ontwikkeling van het kind.