Leerlingenraad

Leerlingen denken mee in de leerlingenraad!

Op Kbs Petrus en Paulus hebben we een leerlingenraad. De leerlingenraad van Kbs Petrus en Paulus wordt democratisch gekozen. Alvorens de verkiezingen zijn voeren zij campagne en motiveren zij waarom zij in de leerlingenraad zitting zouden willen nemen. Vervolgens vinden er verkiezingen plaats. Dit vindt op een vast moment in het schooljaar plaats en staat ook opgenomen in de jaarkalender. De leerlingenraad komt zo’n 8 keer per jaar samen om te vergaderen. Bij de startvergadering worden de thema’s van het jaar op hoofdlijnen vastgesteld.

De leerlingenraad vertegenwoordigt alle leerlingen van onze school. Dat betekent dat de leerlingenraad namens alle leerlingen spreekt of iets organiseert. Als leerlingen zich betrokken voelen bij het reilen en zeilen in de groep en op school voelen ze zich daar ook verantwoordelijker voor. Een van de manieren om de betrokkenheid te vergroten is met een leerlingenraad. De leerlingenraad van onze school bestaat uit leerlingen van groep 6,7 en 8. De leerlingenraad kan de medezeggenschapsraad (mr) van de school adviseren. De leerlingenraad houdt zich ook bezig met de sfeer op school verbeteren en de kwaliteit van het onderwijs.

Naast de leerlingenraad op onze eigen school is er ook een INOS leerlingenraad. Ieder jaar neemt hier ook een leerling uit groep 8 van onze school zitting in.